Możemy je robić prawie że wszędzie.

Sporo kobiet ma problemy z mięśniami dna miednicy, zwanymi inaczej mięśniami Kegla. Po urodzeniu dziecka albo z upływem czasu są one znacznie słabsze. Większość kobiet pracuje zazwyczaj w pozycji siedzącej, co także ma zły wpływ na stan mięśni. Do tego brak aktywności ruchowej, dominujący siedzący tryb życia znacznie pogarsza sprawę. Na całe szczęście możemy temu zaradzić. Są odpowiednie ćwiczenia na wypadanie pochwy. Możemy je robić niemal wszędzie oraz o dowolnej porze dnia. Najłatwiej jest zacząć w wc w trakcie oddawania moczu. Można na zmianę oddawać mocz oraz hamować jego strumień zaciskając mięśnie. Leżąc, stojąc czy siedząc też można ćwiczyć mięśnie. Powinno się zaciskać je oraz rozluźniać naprzemiennie w paru powtórzeniach, najlepiej kilka razy w ciągu dnia. Przy tych ćwiczeniach należy mieć na uwadze, ażeby nie napinać mięśni brzucha oraz mięśni pośladkowych. Z wiekiem albo po urodzeniu dziecka kobiety doświadczają również takie coś jak wypadanie pochwy oraz wysiłkowe nietrzymanie moczu. Na tego typu dolegliwości pomogą ćwiczenia mięśni Kegla a dodatkowo bardziej aktywny tryb życia. Zawsze w razie wątpliwości można przejść się do specjalisty a najlepiej ginekologa po poradę. Tego typu ćwiczenia zniwelują problemy zdrowotne a oprócz tego poprawią jakość życia seksualnego.